kursus first aid part1

Monday, August 02, 2010


hari nie hingga ari rabu aku kena gi kursus first aid. masa mula2 nama naik rasa cam malas gi coz macam xpenting. biasalah kan mentaliti orang melayu nie selalu pikir yang negatif. hari nie hari pertama masuk kursus... boring2 coz dengar ceramah dan penerangan.

bila lepas lunch ada buat praktikal baru aku tahu betapa pentingnya first aid. petang nie aku belajar cara2 nak buat cpr pada bayi. walaupun hanya bayi mainan (patung) bila disuruh aku melakukan nya rasa berdebar2 coz takut salah. penceramah cakap tengok memang senang bila sampai kita melakukan untuk kali pertama baru kita rasa betapa beruntungnya kita yang mengetahui cara betul macam mana nak bantu orang bila berlaku sesuatu perkara yang xdiingini contohnya kena buat cpr.

esok ada banyak lagi praktikal aku kena buat so kita layan gambar esok k, kalau ada lah....

You Might Also Like

2 komen

  1. HEHEHEH.... belajar lah, kita boleh membantu orang dalam kesusahan dan boleh melambatkan kematian, insyaallah

    ReplyDelete

Instagram

Instagram