persiapan raya vol 1

Thursday, August 19, 2010
masuk hari nie dah 9 hari umah islam menunaikan ibadah puasa. setakat nie akan sulung aku (aqim) belum ponteng puasa, sayang anak ibu. tapi dia ada tanya kalau dia puasa penuh ibu nak bagi apa? aku cakap puasa dulu nanti bagi hadiah n hadiah rahsia. bukan main ska lg dan bersemangat dia nak puasa. tu lah budak2 zaman sekarang nie kan... ada jer habuan yang diminta.

zaman aku dulu xde plak abah ngan mak ajar bagi imbuhan kalau puasa penuh. zaman sekarang kan... banyak betul perubahan yang aku nampak pada kanak2 zaman moden nie naik risau plak bila pikir pasal anak2.

hari nie nak makan ape ek? selalu aku buka puasa makan nasi jer pastu tunggu sahur makan balik. kalau xkurus xtau lah badan aku nie. hehhehehe.... (dapat kurus lagi skit ok lah kan). baju raya untuk kami sekeluarga belum beli lagi. hubby cakap tunggu pertengahan raya dapat murah skit. memang macam tu setiap kali raya.

tahun nie aku jual popia nestum tu, sambutan memuaskan lah. dapat gak duit untuk raya nie, almaklumlah nak balik kampung kena poket penuh walaupun aku belum ada anak buah (anak2 aku lah cucu pertama dan kedua) tapi adik2 sepupu ramai giler. xpelah setahun sekali kan apa salahnya.

tahun nie si along suka sangat mertabak. tiap2 hari suh hubby belikan dia mertabak. xpelah janji dia makan dan x membazir

No comments:

Powered by Blogger.