rumah aku punyerrr...

Saturday, October 08, 2011

sebenarnya aku baru beli rumah tapi aku tak tau macam mana nak ubahsuai rumah aku nie. aku mintak pendapat dari kawan2 berkenaan rumah aku tapi aku xsnap plak gambar rumah aku.

sekarang nie aku tengah cat rumah tu. nak katakan dah sebulan aku n hubby cat rumah kami nie, bukan senang rupanya nak cat rumah lagipun aku cat ujung minggu jer tu pun petang sabtu n ahad. rumah yang aku duduk skarang nie dah macam tongkang pecah mana taknya kotak bersepah-sepah. saper nak tolong aku kemas? nak harapkan mr hubby eeeemmmm... cakap jer nak tolong tp xgerak2.. huhuhuhu....

hari nie aku kena kerja so petang nie lah nak kena cat lagi rumah aku tu. rumah yang aku beli tu bukanlah rumah baru tapi aku beli rumah tu atas tangan orang. nak beli rumah baru sekarang nie mahal dah lah tu bukaan nya pun kecik jer xpuas ati so aku n mr hubby ambik keputusan untuk beli rumah lama. besar dan puas hati lah harga pun berpatutan. boleh lah aku n mr hubby bayar sampai tua nanti.

aku ada google ruang tamu, ruang makan n ruang bilik untuk aku jadikan panduan dalam mengubahsuai rumah aku nanti. tapi terpulang pada bajet gak lah. kalau boleh semua ruang nak ubah... heheheheh, mr hubby cakap pelan2 lah... worit mr hubby....

kat bawah nie ada panduan gambar yang aku rasa boleh lah untuk rumah aku tu... jadi atau x nanti kena tanya mr hubby tanya pasal bajet... heheheh

 suka ruang tamu macam nie...

 nie kalau dapat buat untuk bilik aku ngan hubby gerenti xbangun mr hubby nie.. heheheheh

 untuk bilik along sesuai, cat biru dah beli tapi perabot untuk along kena guna pakai yang sedia ada sebab masih boleh digunakan. mr hubby cakap jangan membazir.

 bilik nie pun cantik untuk along.... ibu tengok dulu yea....


 sesuai sangat untuk tuan putri nie... tapi untuk adik ibu dah beli cat caler hijau k. pink sangat ibu xberape berkenan. leh ambik sikit cara untuk ruang adik.

nie pun sesuai untuk bilik adik, simple jer... nak ker adik tidur sorang2 nie? xpe ibu buat dulu bilik untuk adik. nanti ibu pujuk adik tidur dalam bilik adik sendiri sebab adik dah besar.


dapat ruang makan macam nie pun ok... 

suka sangat ruang bilik kat gambar dibawah nie.....xserabut sangat
 aku suka dapur macam nie, simple jer.... 

dapur nie mesti mahal kan...

You Might Also Like

2 komen

  1. Adoi... 1 set bilik lengkap camtu mau cecah ke angka RM10ribu tu. Mana nak carik...?!!

    Mau pulak ngan anak-anak yg suka bersepah... kena carik bibik sekali tu untuk suami... eh untuk pembantu... baru rumah nampak camtu...

    p/s Suami mesti senyum meleret tu bila sebut bibik tambahan... hehe..!! :D

    ReplyDelete
  2. hai mr lepak, kan main lagi awak yea...

    ReplyDelete

Instagram

Instagram