semakin sihat

Wednesday, June 16, 2010

dari hari sabtu sampai hari rabu aku rasa diri aku semakin sihat. syukur kepada Yang Esa kerana masih mahu melihat hambamu di muka bumi ini. ku panjat syukur pada Mu kerana dapat lagi aku menulis dalam entry nie.

bulan nie banyak betul dugaan dan cobaan dalam hidup aku serta keluarga, ini lah namanya warna-warni kehidupan. awal bulan mak ngan abah demam pastu aku pulak kena demam denggi. walaupun demam denggi tu macam masalah kecik tp sesiapa yang pernah mengalami demam ini akan tau peritnya dan sakitnya disebabkan seekor nyamuk durjana.

simtom2 nak kena demam denggi
1) demam yang berpanjangan
2) rasa sengal2 pada tulang dan sendi
3) rasa lemah
4) rasa resah dan badan panas (demam lah tu, belum kebah walaupun dah 3 hari demam)
5) badan rasa miang dan gatal2


Anatomy Picture of an Adult Female Mosquito

kepada sesiapa yang mengalami demam macam nie cepat2 pergi klinik check darah, jangan takut derma darah kepada orang daripada derma kat seekor nyamuk durjana (apa aku melalut nie)

nak kena tido awal nie coz esok ada appoinment dengan doktor di Hospital SALAM, Seremban. harap2 xde masalah. n esk aku nak gi potong rambut jap (itu pun nak cakap kan... heheheh)

You Might Also Like

0 komen

Instagram

Instagram