Pada zaman dahulu

Tuesday, November 10, 2015

Rindunya aku pada zaman kanak2 aku. Time dapat keluar bermain dengan kawan2 la saat paling hepi. Kayuh basikal pergi ke rumah member bertandang.

Halaman rumah yang besar dan tanah lapang memboleh kan kami bermain dengan selesa dan gembira. Bila terasa panas kami akan pergi ke sungai untuk mandi hilangkan rasa panas di badan. Dalam pada itu sempat kami menangguk udang... hehehhe.

Ni zeero point... aku suka permainan ni. Biasa budak pompuan suka la melompat lompat ni.

Ni plak permainan budak lelaki tapi aku suka je kalau mereka ajak main. Bila kalah kena ejek... hahaha

Kalau dekat ganu namanya geng tapi banyak negeri panggil decok

Permainan ni aku jarang main sebab kena jadi penyabar.


Sangat seronok dan masa tu tak kan ada lagi buat aku. Rasa sangat bertuah jadi budak kampung. Dulu kami nak gi mana2 bebas sangat tapi sekarang kes2 culik budak2 sangat berleluasa. Adakah Malaysia tanah tumpah darah ku sudah tak aman?

You Might Also Like

0 komen

Instagram

Instagram