rasa cinta yang bergelora

Friday, February 11, 2011

hidup kita nie diumpama bola kan, sekejap diatas sekejap dibawah. kadang-kadang kita rasa hidup kita penuh dengan kebahagian dan kadang-kadang kita rasa penuh dengan kesengsaraan. ada masa aku rasa macam nak menangis jer dengan apa yang berlaku dan ada masa aku rasa jiwa aku kosong. apa yang berlaku sebenarnya?

semua orang ada perasaan... ada perasaan marah, benci, gembira dan macam2 lg perasaan yang kita dapat rasa. ape sebenarnya aku nak dalam hidup? rasa bahagia? rasa nak jadi kaya???? entahlah, kadang2 sampai satu tahap aku rasa jiwa aku kosong.. aku rasa macam nak menyendiri, aku rasa macam nak putar balik pada zaman persekolahan...

rindu sangat dengan alam persekolahan, memang betul cakap cikgu aku dulu iaitu zaman persekolahan lah zaman yang paling best iaitu zaman remaja. rindu-serindu rindunya pada alam yang lama telah berlalu itu. zaman yang aku bebas berfikir dengan fikiran yang tidak matang. rindu pada cinta monyet, rindu pada kawan2...uuuuuwaaaaaaaa, knape aku ada rasa semua nie? adakah normal? selalu tengok tv crita zaman remaja zaman kegemilangan aku dulu bersama2 kawan sekolah.

rindu pada kawan2 skolah aku, apa khabar agaknya mereka sekarang. ramai kawan2 aku yang sama nasib macam aku iaitu hidup merantau di tempat orang walaupun masih dalam negara tp rindu pada kampung halaman selalu berlegar2 dalam pikiran aku.

cinta monyet.... cinta yang aku rasa sangat bahagia, cinta monyet nie aku rasa cinta yang suci.. cinta yang tak berbalas....

cinta monyet aku dah pernah rasa, cinta yang tidak berbalas pun aku pernah lalui. bila terfikir2 balik rasa bahagia sangat walaupun kadang-kala aku rasa bila cinta tidak berbalas hati memberontak disebabkan bebanan cinta yang tidak keruan. rasa aku lah paling malang sebab cinta tidak berbalas. eeeeemmmm.... bodoh dan dungu kan maca tu.

bila ada rasa cinta tp cinta tu pergi tanpa diundang.... bila cinta lain datang rasa hati tidak keruan. betapa buta nya cinta jika tidak dikawal dengan akal. rasa kesal kerana cinta juga datang..

indah betul kita sebagai ciptaan Tuhan yang paling sempurna.....

2 comments:

  1. salam, hehe lps baca blog awak kita lbh krg je, teringin kmbali ke masa lalu...follow blog ni k.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.