aku insan yang lemah

Friday, February 09, 2018

kita baca dulu lirik lagu ni, Rayuan ku daripada Rohana Jalil



Aku insan yang lemah 
Hanya mampu berserah 
Ingin sekali bertemu
Untuk mencurah rindu 

Masih tertanam kini 
Hatimu di hatiku 
Malam yang sepi begini 
Gementar hati ini 

Ingin ku hapus namamu 
Tapi tak berupaya 
Bilakah dapat bertemu 
Dengarlah rayuanku 

Hati bergetar Jantung berdebar 
Aku merindumu 
Setiap waktu 

Aku insan yang lemah 
Hanya mampu berserah 
Ingin sekali bertemu 
Untuk mencurah rindu

Masih tertanam kini 
Hatimu di hatiku 
Malam yang sepi begini 
Gementar hati ini 

Ingin ku hapus namamu 
Tapi tak berupaya 
Bilakah dapat bertemu 
Dengarlah rayuanku 
Hati bergetar Jantung berdebar 
Aku merindumu Setiap waktu

sebenarnya tak sama pun dengan lirik lagu ni cuma nak panjangkan perkataan nya sahaja.. heheh. aku tahu aku cuma manusia biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan dan kesalahan. walaupun begitu aku sentiasa mahu berubah tapi kena la ikut kemampuan dan keupayaan aku.

sejak dua menjak ni rasa sangat sayu dan sedih je mungkin faktor usia kot. sebab tu la aku banyak melakukan perkara yang sentiasa Allah saran kan.

Janganlah kamu bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita.”(At-Taubah:40)

saat aku mengalami kesedihan, ketakutan, atau kecemasan, ada tiga kalimat yang sering aku gunakan untuk berzikir.
  1. Istighfar, memohon ampun kepada Allah.
  2. La haula wala quwwata illa billah (Tiada daya upaya dan tiada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah)
  3. Hasbunallaah wa ni’mal wakiil (Cukuplah Allah menjadi Penolong kami dan Allah adalah sebaik-baiknya Pelindung)
kadang-kadang aku juga leka dengan hal duniawi sehingga aku lupa pada DIA yang Maha ESA.

You Might Also Like

3 komen

  1. Salam singgah dan follow :)


    http://www.akuseorangtraveler.com/

    ReplyDelete
  2. memang kadang2 dalam hidup kita akan ada points yang kita sentiasa sedih sayu dan teringat2 benda2 yang kita da buat semua. Allah saja bagi rasa mcam tu supaya kita ingat kat Dia lebih.. its ookay. jom sama2 banyakkan doa =)

    ReplyDelete

Instagram

Instagram