pengalaman pengajaran kehidupan

Saturday, July 08, 2017


sebut je pasal famli hati aku jadi sayu maklumlah aku sebagai anak perantau. diam tak diam dah lebih 20 tahun aku di perantauan, kejap je kan? bagi korang yang tak pernah merasa jadi anak perantau tak kan rasa betapa perit, sukar, susah dan berbagai lagi dugaan dan rintangan

sumpah, aku rindu sangat-sangat kampung halaman. sumpah, aku rindu sangat wajah2 yang dari aku lihat dunia smpai aku dah besar panjang. sumpah, aku rindu semua tu...

mak, abah, adik beradik..

korang tak pernah sekali pun aku lupakan walaupun aku hepi mahupun sedih. kalau masa boleh putar balik aku xnk jadi remaja, aku xnk jadi dewasa, walaupun dulu keluarga aku susah aku tetap nak masa diputar semula...

betul kata orang tua2, masa itu emas.. lagi berharga dari emas dan kalau waktu boleh berputar aku nak sangat mula dari bawah, nak sangat masuk sekolah, nak sangat masuk U dan nak sangat bahagiakan mak abah.

pengalaman telah mendewasakan aku, dari budak kampung, dari budak susah, aku berdiri di atas kaki sendiri. aku jatuh aku bangkit lagi, aku tersembam aku bangun untuk tidak luka dan terluka. perancangan DIA kita tak tahu, dia nak uji kita sampai bila kita pun tak tahu.

hari ini bulan ini tahun ini aku redha dengan ketentuan nya, aku pasrah dengan segala yang berlaku namun untuk mengalah namun untuk menyerah tidak sama sekali.

orang nampak aku gigih, orang pandang aku kuat, orang pandang aku tersenyum tapi di sudut hati hanya DIA yang mampu mengetahui...

amin... D

You Might Also Like

0 komen

Instagram

Instagram