Bulan ramadan bulan kesabaran

Friday, June 10, 2016

Bulan ramadan ni banyak menguji kesabaran hati, kesabaran nafsu dan kesabaran lidah. Bulan ni la banyak mengajar aku untuk terus bersabar supaya dapat menjadi umat Islam yang baik dan solehah.

Dalam bulan ni juga mengajar aku untuk terus beriman dan beramal soleh supaya title sebagai hamba yang solehah dapat aku hajati. Walaupun bukan mudah untuk melawan nafsu yang ada pada ada diri aku sendiri.

Janji Allah tu pasti, kita buat kita dapat... buat beramal dan percaya pada DIA yang satu. Percaya DIA sentiasa berada disisi kita... percaya DIA melihat semua perbuatan kita sama ada baik mahupun buruk yang kita lakukan.

Sebab itu DIA kata sabar itu separuh daripada iman, orang tak sabar iman nya tipis. Aku tak nak tipis iman..

You Might Also Like

0 komen

Instagram

Instagram