Bila kami balik raya haji

Wednesday, September 30, 2015

Tahun ni raya haji jatuh pada hari khamis 24.09.2015. Aku cuti dari 23hb hingga 27hb.


sekarang ni tiket memang mahal la. dah lama tak balik naik bas, kematu bontot.. heheheh. aku balik kampung hari rabu pagi pukul 10.000 pagi. bukan aku nak mengutuk tapi bas yang aku naiki ni terlalu santai sangat perjalanan nya menyebabkan aku boring. bukan santai macam mana cuma terlalu perlahan bagi aku, tak apa la janji sampai kan...



apa-apa hal selfie dulu duk dalam bas. putri bukan main hepi lagi dapat balik kampung. nampak pada riak wajah dia. kalah aku... dah lama sangat dia tak naik bas...


tak sampai sejam dah lelap si putri ni... hehehehe

 

bas yang aku naiki ni tak berhenti2... tapi tetap lambat.. heheh, last berhenti di Cherating. masa ni dah dekat pukul 5 petang. putri dah lapar... kesian pulak. pagi tu aku hanya beli snak dengan roti je pengalas perut... maaf kan ibu yea.

ni gambar raya korban... baju tak beli pun, pakai baju raya puasa tahun ni je


lepak bersama sepupu sepapat sanak saudara... yang ni group pertama, group kedua x snap gambar pun

raya pertama korban ramai adik beradik yang tak ada. yang ada semua yang belum berkahwin... walaupun ramai yang tak ada, terasa jugak.. aku gembira dapat jumpa mak dengan abah itu sudah memadai.


gambar ni pada hari ahad 27hb... masa untuk kami berangkat pulang ke seremban. rasa sangat sebak meninggalkan kampung halaman... tetapi kehidupan perlu diteruskan...



tengahari dalam pukul 12.45 putri bangun dari tidur, rasa lapar... mak dah bekalkan kami nasi goreng, keropok lekor, keropok keping dan air masak. aku dan putri makan dalam bas je...


sikit je aku dapat makan nasi goreng... dua bekas dapat putri habiskan.. eeemmm... dia cakap nasi goreng nenek sedap sangat

sebenarnya aku dah lama sangat tak balik raya korban di kampung, walaupun tidak semeriah raya puasa tetapi hati aku tetap rasa sangat gembira dan lapang. aku bersyukur masih dapat mencium tangan mak dan abah setiap kali aku balik kampung.

You Might Also Like

4 komen

  1. Thanks for the keropok lekor.
    Kalau Yus balik kampung dia selalu belikan Mrs. A and the gang keropok lekor.
    Errmmm yummy banyak ikan.
    Terima kasih Yus.

    ReplyDelete
  2. hehehe... xpe, no hal lah Mrs. A

    ReplyDelete
  3. Yus sedap keropok Terengganu Yus bagi, pure ikan dia.. Terima kasih daun keladi yer.. ;-)

    ReplyDelete
  4. kawan2 suka saya gembira...

    ReplyDelete

Instagram

Instagram