kehidupan

Wednesday, October 22, 2014

seksanya terseksa..rasa hati terhiris pilu..jiwa memberontak..perasaan berkecamuk...kadangkala membuatkan ku terfikir, kenapa hidup ini begini? kenapa dugaan yang sebegini besar hadir dalam hidupku sedangkan aku hanya insan yang tersangat lemah.. aku mencari segala kekuatan aku.. tapi, aku tak jumpa..aku tunduk pada kelemahan aku sendiri. aku tak cuba melawan kelamahan aku.. aku berserah.. betapa kerdilnya diri aku..

aku mencari-cari sinar..tapi segalanya samar... apakah aku tersilap langkah? adakah segala pintu kebabahagiaan sudah tertutup untuk ku? atau adakah aku yang tidak tahu mencarinya pada jalan yang betul? aku terduduk sendirian.. menangisi dan terus mencari, apa silap aku?

aku berjalan lagi.. menyusuri perjalanan ini.. namun, ku hampa..aku kecewa.. kepahitan telah menanti aku sedangkan aku mencari kemanisan.. aku jatuh lagi.. aku mengeluh lagi.. kenapa?? kenapa aku??? kenapa..... dalam keluhan hatiku terdetik, di manakah letaknya kemanisan? adakah segala kepahitan ini aku terbalas dengan kemanisan suatu masa nanti? bilakah saat kemanisan yang paling indah akan hadir dalam hidupku....???

aku terduduk sendirian..sudah penat diri ini mengembara mencari kebahagiaan. mencari ketenangan.. mencari kedamaian.. mencari kemanisan... namun, kehampaan yang menjalar diri..aku hampir tersungkur..aku hampir rebah...kaki ku terasa bagai tiada daya lagi untuk aku bangun melangkah..hingga pernah buat aku terfikir, biarlah aku di sini.. biarkan aku sendirian melayari penderitaan... pergilah kau kebahagiaan..pergilah engkau kemanisan.. pergilah jauh dariku... aku tak berdaya mencari dan menantimu...

namun...
di saat aku kepenatan, ada insan yang menghulurkan tangan.. memimpin aku mencari jalan keluar.. dia menyedarkan aku betapa hidup ini sentiasa berselang seli antara kemanisan dan kepahitan.. memberikan kata-kata semanat pada aku... memberikan segala kekuatan padaku.. memberikan satu pelukan untuk aku..

aku menyesali diri...mengapa aku tewas dengan dugaan sekecil ini? mengapa kita goyah sedangkan ALLAH itu wujud.. ALLAH sentiasa ada bersama kita.. Pohonlah kepada-Nya.. Dia lah Yang Maha Mnegasihani.. pada Dia lah letaknya KEBAHAGIAAN yang sebenar.. carilah Dia saat kita buntu.. insyaALLAH, kita tidak akan tersesat...

You Might Also Like

0 komen

Instagram

Instagram